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英語専攻で学べること |
英語専攻では、英語教員としての優れた技能と、英語についての深い専門知識を兼ね備えた人材を養成します。
このため、英語そのものの運用能力を高めつつ、専門分野の知識を深め、さらに国際化に対応するためのカリキュラムを構成しています。開設科目は「英語科教育」、「英語コミュニケーション」、「英語学」、「英語文学」、「異文化理解」の5分野に分かれています。学年に従い、各分野を基礎的なものから高度なものまで、理論的なものから実践的なものまで学ぶことができます。また、ドイツ語とフランス語の教員も在籍し、より広い視野からグローバル化に対応できる教員を育てます。
交換留学制度を利用して、毎年、英語専攻から数名の学生が海外に留学しています。また、多くの学生が短期語学留学に出かけています。
卒業生は、教員になる人はもちろん、一般企業に勤める人、大学院に進学する人など様々で、みなそれぞれの分野で活躍しています。
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2016年度 卒業論文題目(アルファベット順)
A Study of Effective Test-taking Strategies in EFL Listening
A Study on Applicability of Synthesis Speech in EFL Listening Tests
A Study on How Learners' Scores on Standardized English Tests Impact Their Attitudes toward English Education in Japan
A Study on the Effects of Conventional Can-Do Lists and How such Lists Can Be Improved
A Study on the Effects of Flash Cards on Learning Vocabulary in EFL Class
A Study on Speaking Factors EFL Learners Consider Significant
Differences between Learning English at Home and Abroad: What the Japanese Education Can Learn from Other EFL Countries
Reconsideration about Words: Reading Raymond Carver from the Perspective of Education
The Meaning of Writing in Paul Auster's "In the Country of Last Things"
Visual Support for Deaf and Hearing-Impaired Students in English Education
What Is Required of English Learners to Make Their English Native-like
2015年度 卒業論文題目(アルファベット順)
A Method of EFL Learning via Using iPhone
A Study of Effective Vocabulary Development for Japanese EFL Learners
A Study on the Presence of ALTs in the Japanese L2 English Primary School Classrooms
A Study on the Relationship between Depth of Vocabulary Knowledge and Word Frequency
A Study on the Relationship between Learner Interest in Content Area and L2 Listening Proficiency
Effects of Font Size and Width between the Lines on Text Comprehension
The Effect of Background Music in the Classroom of English as a Foreign Language
The Effect of Speaker's Mouth Movements as Visual Cues on EFL Listening Comprehension
The Effects of Chants on L2 Listening Comprehension and Motivation
The Relationship between Incentives and the Development of Motivation and Ability in Acquiring EFL Intonation and Rhythm
Utilization of Features of First Language Acquisition Processes in EFL Learning
2015年度 修士論文題目(アルファベット順)
A Study on Cognitive Differences of Tense and Aspect Systems between English and Japanese
A Study on the Effective Ways of Using Information and Communication Technology (ICT) in the Japanese EFL Classroom
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